کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده مناسب از خدمات ما به دقت ملاحظه فرمایید.


ورود کاربران به وب‏‌سایت هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری و سایر خدمات ارائه شده توسط ما به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از خدمات است. لازم به ذکر است ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین از سوی کاربر است.

ضمنا توجه داشته باشید که شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌ها و قوانین قبلی تلقی می شود.

۱- تعاریف

مطابق قانون تجارت الکترونیک وبه منظور شفاف سازی اطلاعات و برداشت مشترک از واژه‌های به کار رفته در توافقات ذیل الذکر، تعاریف کلمات مندرج در متن قوانین به شرح زیر تعریف می شوند.

۱-۱-فروشگاه:  فروشگاه اینترنتی ای.پی.شاپ به عنوان فروشنده

۲-۱-سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی به آدرس www.epshop.ir

۳-۱-محتوای سایت: کلیه اطلاعات من‌جمله قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ

۴-۱-کاربر میهمان: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت شده باشد، کاربر میهمان تلقی می شود.

۵-۱-عضو: هر شخص حقیقی که بنا بر مشخصات هویتی قابل استناد به عضویت سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.

۶-۱-مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.

۷-۱-سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و با تکمیل فرآیند سفارش گذاری در سایت ، قصد خرید آنها را اعلام می نماید.

۲- شرایط خرید از سایت

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده ۱۸۳ قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

سن کاربران: برای خرید از سایت سن قانونی (۱۸ سال تمام) الزامی بوده و در غیر اینصورت می بایست خرید از سایت توسط والدین یا قیم قانونی انجام شود . عدم رعایت این امر راسا بر عهده مشتری خواهد بود.

۳- راه های ارتباطی سایت

هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات ما استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به ما ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که ای.پی.شاپ به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های سایت از طریق آنها صورت می‌گیرد.

جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد ما برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید که در صورت عدم تمایل ایشان با ارسال کد off این سرویس لغو می گردد.

توجه فرمایید تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.Epshop.ir  و شماره مجازی 09371989191 است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم.

تنها شناسه رسمی در اینستاگرام و واتس آپ و تلگرام ما با آیدی epshopir و یا شماره تماس 09371989131 می باشد و هیچ ‏گاه بجز با این روش‏‌ها با شما تماس نخواهیم ‌گرفت. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

۴- مراحل ثبت سفارش و خرید

۱-۴- ثبت سفارش و استعلام: با توجه به آنکه موجودی کالاهای سایت و قیمتها در طول زمان در حال تغییر می باشند، برای انجام خرید ابتدا لازمست مشتریان استعلام قیمت و موجودی نمایند. در این مرحله با مراجعه به سایت قیمت کالا ( که به روز می باشد) و همچنین موجود یا عدم موجود را بررسی نمایند.

۲-۴-  نهایی کردن سفارش: بطور معمول و در روز کاری و ساعات اداری حداکثر ۲ ساعت پس از ثبت سفارش، مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا در مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند. چنانچه مشتریان در مهلت مشخص شده سفارش خود را نهایی نفرمایند، سفارش آنها ناتمام تلقی شده و دیگر امکان نهایی کردن آن را نخواهند داشت. در این موارد چنانچه مشتری تقاضای فعالسازی مجدد سفارش را داشته باشد و کماکان امکان ارسال کالا وجود داشته باشد، مجددا مهلت تکمیل به مشتری داده خواهد شد.

۳-۴- کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما توصیه ما انجام ثبت نام است که مزیت آن این است که علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمی باشید، می توانید از آخرین اخبار و تخفیفات پلکانی و پیشنهادهای خرید خوب مطلع شوید.
با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد سایت، به سایت اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط استفاده نماید.

۴-۴- مشتریان در هنگام ثبت سفارش می بایست اطلاعات خود را دقیق وارد فرم سفارش نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، ما جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند .همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی معتبر ارائه نماید. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد.

۵-۴- روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات بررسی و اعلام موجودی می‌‏شوند. لازم به ذکر است ثبت سفارش در سایت در کل ایام سال اعم از تعطیلات رسمی نیز امکان پذیر می باشد.

۶-۴-کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت به وسیله ارسال کد سفارش مندرج در فاکتور سیستمی از طریق ایمیل، در پروسه بررسی قرار میگیرند. خرید شما برای ما افتخار است و تیم ما سعی خود را در تحویل کالا خریداری شده مشتریان انجام خواهد داد اما چنانچه موجودی کالا در حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری به پایان برسد. حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای سایت ای.پی.شاپ محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

۷-۴- یا انصراف مشتری از خرید ، مبلغ پرداخت شده با کسر ۲۰ درصد از مبلغ واریزی به عنوان هزینه های اداری و مالی طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری (اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی )  واریز خواهد شد.

۸-۴- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای سایت محفوظ است. بدیهی است ما در اسرع وقت وجه دریافتی را به پرداخت کننده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری(اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی) واریز و عودت می‌نماید و مشتری با خرید از سایت از این امر و کلیه قوانین آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

۹-۴- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقیقی دیگری وجود ندارد.

۱۰-۴-  از آنجا که ای.پی.شاپ یک وب ‌سایت خرده‌ فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالاتر از 10 عدد، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، سایت مجاز است پیش از ارسال سفارش مشتریان ابتدا بررسی نموده و در صورت تایید، امکان فروش کالا اعلام می شود. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده با کسر ۲۰ درصد از مبلغ واریزی به عنوان هزینه های اداری و مالی طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.

۱۱-۴- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای در زمان فروش ویژه یا جشنواره که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد رهگیری نهایی تکمیل سفارش خود را از طریق ایمیل دریافت کنند و بدیهی است که سایت هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است یا پروسه سفارش تکمیل نشده و تکمیل وجه نشده ، ندارد.

۵- روشهای پرداخت

۱-۵- مشتریان ساکن شهر تهران می توانند وجه سفارش خود را بصورت آنلاین، کارت به کارت یا پرداخت در محل فروشگاه (بصورت کارت بانکی و از طریق دستگاه پوز) پرداخت نمایند.

۲-۵-مشتریان ساکن سایر شهرها لازم است کل وجه سفارش خود را بصورت آنلاین یا کارت به کارت پرداخت نمایند تا کالا به نام ایشان بارنامه شده و ارسال شود. بدیهی است شماره بارنامه برای پیگیری های بعدی در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

۶- روشهای ارسال سفارش

۱-۶-سفارشات در شهر تهران  صرفا توسط پست و یا تیپاکس و یا حضور در دفتر شرکت امکان پذیر است .

۲-۶- در سایر استان ها غیر از استان تهران، سفارش ها از دو طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت تیپاکس ارسال می گردند که گاهی می تواند به انتخاب مشتری تعیین شود.  مشتریان می توانند در مرحله ثبت سفارش، از بین روشهای ارسال ممکن، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد.

3-۶- در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد باتوجه به اینکه مطابق مواد ۳۸۶ و ۳۸۷ قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل میبایست طی تماس فوری با سایت اشکال اعلام شود و با هماهنگی فروشگاه صورتجلسه خسارت با شرکت متصدی حمل بار انجام شود .بدیهی است بعد از انجام امور مربوطه ، کالای مربوطه مسترد شده و در صورت موجود بودن کالای سفارش شده ، محصول سفارشی مجدد ارسال میشود. ما همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد

7- تحویل سفارش

۱-7-سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیر مترقبه، در یک بازه زمانی ۲ تا 5 ساعته که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیر اینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.

۲-7-سفارش های ارسال شده توسط پست و تیپاکس: سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، نهایتا ۲۴ ساعت پس از ثبت سفارش تحویل پست یا باربری خواهند شد، شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.

۳-۸- مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.

۴-۸- مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود). توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.

۵-۸- کالاهایی که در رسید تحویل آنها قید گردیده است که نباید از بسته بندی خارج گردند، از بند فوق مستثنی می باشند و مشتریان صرفاً می بایست سلامت بسته بندی کالا را بررسی نمایند. در این موارد، باز و راه اندازی کالا صرفا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می باشد.

۶-۸- چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورتجلسه، موضوع را بلافاصله به سایت فروشگاه ای.پی.شاپ اطلاع نماید.